Wil je je werk delen met een (groter) publiek? Hier vind je handige tips: van een goed portfolio samenstellen en je werk fotograferen tot sterke teksten schrijven of alles uit Instagram halen. Maak werk van je werk!
Hoe je jezelf positioneert als kunstenaar begint met een grondige analyse van wie je bent als kunstenaar, wat voor werk je maakt, wat je drijfveren zijn en welke doelen je jezelf stelt. Dat zal je helpen scherpere keuzes te maken.
Instagram is geëvolueerd naar een online vrijplaats, waar iedereen zijn plek probeert te veroveren. Zo ook beeldend kunstenaars. Waarom investeren in het platform als een online visitekaartje? Met deze tips haal je alles uit je profiel op Instagram.
Beeld is het handige digitale platform van Kunstwerkt waar je als kunstenaar op een eenvoudige manier je beeldend werk kan voorstellen en open calls vindt. Hoe haal je alles uit je profiel? Deze 5 tips zetten je op weg.
Organiseer je een tentoonstelling of een evenement? Overweeg zeker om de pers in te lichten, want het is dé ideale manier om een groot aantal mensen te bereiken en een nieuw publiek aan te spreken.
Maak je al een tijdje beeldend werk, dan wil je er wellicht ook mee naar buiten komen’. In dit artikel kom je te weten hoe je start met het uitbouwen van een netwerk, hoe je makkelijk en doeltreffend communiceert over je werk.
TikTok stond bij de start bekend als een medium voor korte filmpjes en challenges, maar het is ook een plek waar je een schat aan inspirerende informatie vindt. Ook voor kunstenaars biedt het platform heel wat kansen.
Een biografie is gericht op jouw leven als kunstenaar en kan dienen als een introductie tot je werk. Belangrijke levensgebeurtenissen die je werk hebben beïnvloed kan je er in opnemen. In een cv lijst je jouw prestaties en ervaring als kunstenaar op.
Een artist statement helpt je om stil te staan bij je werk en de essentie eruit te puren. Maar hoe begin je eraan? Paul Hendrikse geeft enkele richtlijnen.
Een artist statement is een korte tekst over je werk, waarin je duidelijk maakt waar je werk over gaat en waarom je het hebt gemaakt. Wanneer je met je werk naar buiten komt is zo’n tekst uitermate belangrijk.
Een helder communicatieplan helpt je om jouw kunst tot bij de juiste mensen te brengen. In dit artikel overlopen we wat zo’n communicatieplan juist is en hoe je het gebruikt om te groeien als kunstenaar.
Een website is een essentieel hulpmiddel voor beeldend kunstenaars om hun werk te tonen. Bij het bouwen van een website komt echter heel wat kijken. In dit artikel delen we 10 belangrijke tips die je helpen bij het maken van een website.
Een nieuwsbrief is een krachtige en persoonlijke manier om als kunstenaar met je publiek te communiceren. Waarom? En hoe zorg je ervoor dat jouw nieuwsbrief niet zomaar in de prullenmand belandt? Lees even mee.
Flore Deman werkt sinds 2016 als illustrator in opdracht voor kranten, tijdschriften, kinderboeken en behaalde verschillende prijzen met haar illustraties. Kortom, de aangewezen persoon om uit de doeken te doen hoe je als freelancer kan starten.
Prudence Geerts is een illustrator/comic artist en heeft met haar Planet Prudence een online community opgebouwd op Instagram van meer dan 600.000 volgers. In dit artikel geeft ze tips over hoe je begint met het uitbouwen van een online community.