In Kunstletters #028 duiken we de diepte in en focussen op werk dat met drie dimensies speelt. Met op de cover: Merel Cremers' fascinerende 'Heggenbeest'.
Een doorsneedag in het bestaan van een kunstenaar, hoe ziet die eruit? Wat doet, denkt, ziet hij of zij? We vangen een glimp op aan de hand van enkele kunstzinnige vragen. Deze keer: Sebastiaan Van Doninck.
Bénédicte Faure maakt beeldend werk met eenvoud in de hoofdrol en grenzen verleggen als motief: 'Kunst is een voortdurende zoektocht naar iets wat altijd net buiten bereik lijkt te liggen.'
Tekenen en wandelen, voor Elisa Van Strijthem zijn ze bijna onlosmakelijk met elkaar verbonden. 'Ik leerde dat tekenen mij bewuster maakt van mijn omgeving.'
Elke dag tekenen, wat doet dat met een mens? Onze tekenmarathon 'A paper / a day' gaat bijna de vierde week in. Eva Vanmol, An De Cuyper en Anneleen De Schrijver vertellen over hoe ze volhouden en de creativiteit blijvend laten stromen.
In Kunstletters #027 draait alles rond lijnen. Met op de cover een werk van Ellen Claes. Ook in haar werk neemt de lijn een opvallende plaats in. Ellen wisselt los en chaotisch af met orde en structuur, maar altijd in een heel eigen vormentaal.
Honderden, zeg maar duizenden tekeningen zijn via #apaperaday2024 op Instagram te bewonderen. Wie zijn die fervente tekenaars? We laten er graag een paar aan het woord.
Lize Crauwels vindt in haar schetsboek houvast op papier. Met stift en felle kleuren geeft ze haar emoties vorm op papier, en van daaruit ontstaat haar werk. Hoewel het vaak over verstoppen gaat, valt er veel te ontdekken in de schetsen van Lize.
Haal de schetsboeken boven, tijd om volop te tekenen: laat A paper / a day een goede aanleiding zijn om met potlood en papier aan de slag te gaan. Voor Jef Staut vormen schetsboeken een plek om vrij te creëren.
Waar let de jury van Driedee op tijdens de jurering? We hoorden Shervin Sheikh Rezaei en Herman Van Ingelhem uit over hun voorliefde voor driedimensionaal werk, en hoe die doorschemert in hun eigen beeldend werk.